Skip to content Skip to footer

România construieşte eficient pentru a fi lider european în eSports, o piaţă ce va ajunge la peste 3 miliarde de dolari în 2023

Potrivit Statista, unul dintre cele mai importante portale online care oferă date despre economia digitală globală, sectoarele industriale, pieţele de consum, opinia publică, mass-media şi tendinţele macroeconomice, doi din cinci oameni din întreaga lume sunt gameri. Acelaşi portal ne spune că în anul 2023 industria Gaming-ului si a Esport-ului va ajunge la peste 3 miliarde de dolari.

Ziua de astăzi este deosebit de importantă pentru dezvoltarea Esports-ului în România pentru că în Parlament se află un proiect de lege care reglementează acest domeniu. Vreau să apreciez faptul că decidenţii români şi-au dat seama de potenţialul domeniului şi de beneficiile lui pentru societatea românească şi s-au aplecat serios să realizeze un proiect de lege, care, dacă va trece în forma actuală, va oferi României posibilitatea să devină lider european în Gaming si ESports.

Spuneam în titlu faptul că ţara noastră construieşte eficient pentru a fi lider european în ESports, iar această afirmaţie are o bază solidă în spate. În anul 2023, Iaşul va găzdui cea de 15-a finală a Campionatului Mondial de Esports, care o sa reuneasca 1.200 de jucători din peste 100 de ţări. Iaşul va fi în 2023 metropola pasionaţilor de gaming şi eSports din Europa după ce a concurat cu Istanbul, Genova, Las Vegas, Busan şi Vancouver.

Mai mult, în Iaşi, din această toamnă, în cadrul Universităţii Alexandru Ioan Cuza, va fi lansat şi primul masterat din România de Gaming şi eSports. Vestea bună e că după Iaşi şi-au manifestat interesul atât Academia de Studii Economice din Bucuresti, cât şi Universitatea de Vest din Timişoara şi Politehnica Timişoara pentru a desfăşura programe de licenţa şi master. Un alt aspect îmbucurător ce contribuie la această construcţie eficientă în România o reprezintă faptul că Federaţia Internaţională de eSports e condusă chiar de un român, Vlad Marinescu. Nu în ultimul rând, avem români care performează în acest sport şi aş dori să mă refer la Andrei Pascu sau Odoamne, aşa cum e cunoscut campionul nostru în lumea gamerilor. Iar anul acesta, în perioada 5-24 aprilie, Dacia a organizat evenimentul „Dacia Spring Electric Tournament”, primul turneu de eSport în care jucătorii au fost invitaţi să îşi personalizeze maşinile pentru a le face cât mai electrice posibil.

Cu siguranţă sunt şi multe alte aspecte care îmi scapă în acest moment şi care contribuie la dezvoltarea eSport-ului în România, însă vreau să punctez ziua de 17 iunie 2022 pentru că în Parlament s-a depus prima lege care să reglementeze acest domeniu. Am luat parte în acest proces de realizare a proiectului de lege şi pot spune că toţi cei implicaţi sunt adevăraţi profesionişti. Mulţumesc tuturor pentru implicare şi sper ca această lege să fie votată cât mai repede.

Leave a comment